Physical activity is crucial for maintaining physical and mental health but remains overlooked, especially among university students. In reviewing the literature regarding the integration of physical activity intervention into education, classroom movement breaks have emerged. This narrative review describes the feasibility of incorporating movement breaks into university classes regarding acceptability, practicality, and efficacy. Also, we describe their physical and cognitive outcomes for acute and chronic intervention. However, it is impossible to draw definitive conclusions due to the heterogeneity in intervention components, it seems that classroom movement breaks are feasible and may be considered for incorporation into university classes to increase enjoyment. Future studies should employ objective measures to determine the effects on overall physical activity levels and cognitive outcomes.
L'attività fisica è fondamentale per il mantenimento della salute fisica e mentale, ma è sottovalutata soprattutto dagli gli studenti universitari. Esaminando la letteratura riguardante l'integrazione di interventi di attività fisica nel contesto educativo, sono emerse le pause di attività fisica. In questa revisione narrativa, descriviamo la fattibilità di incorporare le pause movimento nelle classi universitarie in riferimento all’accettabilità, la praticità e l'efficacia. Inoltre, descriviamo gli effetti delle pause attive relativamente ad aspetti fisici e cognitivi sia per l'intervento acuto che cronico. Nonostante non sia stato possibile trarre conclusioni definitive a causa dell’eterogeneità degli strumenti utilizzati, sembra che le pause di attività fisica in classe siano fattibili e possano essere inserite nelle classi universitarie per aumentare il coinvolgimento degli studenti. Studi futuri dovrebbero utilizzare misure oggettive per determinare gli effetti sui livelli generali di attività fisica e sugli aspetti cognitivi.
Effects of physical activity intervention among university students: a narrative review
Andricciola F.;Oliva P.
2025-01-01
Abstract
Physical activity is crucial for maintaining physical and mental health but remains overlooked, especially among university students. In reviewing the literature regarding the integration of physical activity intervention into education, classroom movement breaks have emerged. This narrative review describes the feasibility of incorporating movement breaks into university classes regarding acceptability, practicality, and efficacy. Also, we describe their physical and cognitive outcomes for acute and chronic intervention. However, it is impossible to draw definitive conclusions due to the heterogeneity in intervention components, it seems that classroom movement breaks are feasible and may be considered for incorporation into university classes to increase enjoyment. Future studies should employ objective measures to determine the effects on overall physical activity levels and cognitive outcomes.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.